pondělí 19. května 2014

Middle u Ralska

Na nedělní middle v podání precizního Turnova jsem se hodně těšil. Rovinatý terén s vegetačními chytáčky je můj oblíbený, navíc v každém lese s prvky vojenského újezdu se po letech strávených v Milovicích cítím jako doma. 

Jako novinku jsem si zkusil těsně před startem projít tréninkovou mapu. Dojem z terénu byl zajímavý, ač relativně přehledný a jasný les, zároveň je z něj cítit trochu militaristické nepřátelství (klacky, borůvčí). Šokující byla ale kvalita mapky; šlo o omalovánku s masivní generalizací, spíše než relevantní ukázku stylu mapování. (Podívejte se např. zde na JZ roh, již od K23-K24.) Přitom Jan Picek jako mapař této části se dalšího prostoru, který měl na starosti, zhostil dobře (alespoň co vidím z mapy z klasiky).
Hustníčkové mámení (bez kontrol) - zmapováno velmi pěkně a objekty rovněž slušné a zřetelné
Bohužel závod jsem pokazil hned na K1. I když jsem držel dobře směr přes sérii průsečků, díky naběhnutí do lese mírně nad spojnicí jsem ale šel přesně paralelně se spojnicí a když jsem se našel na jiné jámě, dostal jsem se cca 10m ke své kontrole; odtud jsem ji ale nebyl schopen dohlédnout a najít se. Dvě minuty hned zkraje člověka nepotěší. Náročnější K2 a K3 jsem zvládl v klidu a pak už to byl jen úprk do cíle, kdy mi to ale vůbec nejelo tak, jak bych si přál. Top 10 v H21B neviselo pro stárnoucího veterána až tak vysoko.

Kamče jsem dal po doběhu jedinou instrukci - jdi začátek opatrně. Což dodržela a na K3 měla 8. čas, který nebyl vůbec špatný, např. jen pár vteřin před ní byla celkově 2. Martina Zvěřinová. Zbytek závodu šla ale přespříliš opatrně a kupila další chybky. 20. místo není vizitka čistého výkonu, nicméně sebekriticky si musím říct, že pořád lepší být 20. v elitě než 24. v béčkách...