úterý 28. dubna 2009

Bezpečnost práce především

Jako bývalému mladému požárníkovi (kariéru jsem ukončil v 10 letech) mi začalo bít srdce hned když jsem se dozvěděl, že budu muset projít školením bezpečnosti práce a protipožární ochrany. A když se ukázalo, že školení organizuje dvojník Jamese Buchanana, nositele Nobelovy ceny za ekonomii, bylo vzrušení na vrcholné úrovni. Pan školitel se snažil renomovaným členům fakulty a profesorům přiblížit problematiku bezpečnosti osobitým zemitým stylem. Následuje drobná koláž z jeho doslovných citací:

Některý věci si řeknem, jó? Kdyby se někdy něco takovýho vyvrbilo, smetí v oku, uřízlá hlava, tak jestli se jedná o pracovní úraz, nerozhodují odboráři! Nemůže to být žádnej hej počkej. Ani doktoři! Čert ví co tady máte. Jinak ty statistiky jsou úplně ujetý.

Sekretářka, která nevaří kafe, není pro mně sekretářka. Když něco sníte a vypijete, musíte vyvolat zvracení, tedy kromě žíravin a ropných derivátů! Už tam přijdou jen hasiči a vyhazují všechno lopatami i s mrtvolami. Ty lidi vodvážej rovnou havrani na hřbitov. Ta rizika máme vošetřený.

Máte zlatý hřeb dnešního programu. Já jsem tomu věnoval klíčovou pozornost. Tohle není zákaz tlačení, to je zákaz vstupu. A na to si dejte pozor! Nebezpečný jednání na pracovišti, to jsou i blbý fóry. A každou blbost tam pište. Až do takovejhle detailů je třeba přemejšlet!